24 İyul 2025 08:35
553
İQTİSADİYYAT
A- A+
Zəngəzur dəhlizinin açılması artıq regional maraqlar çərçivəsindən çıxıb

Zəngəzur dəhlizinin açılması artıq regional maraqlar çərçivəsindən çıxıb


İndi bu dəhlizin işlək olmasının beynəlxalq əhəmiyyəti daha çoxdur 


Müasir dünyada məhsulu qlobal bazara çıxarmaq onu istehsal etmək qədər çətindir. Bazar tapmaq, həmin bazara aparan təhlükəsiz, sürətli və sərfəli ticarət marşrutu seçmək elə də asan deyil. 

Bu gün həmin səbəblər üzündən Çinin ABŞ-nin nəzarətində olan okean və dənizlər üzərindən yan keçən "Bir kəmər, bir yol" layihəsinə maraq çoxdur. Çünki bu marşrut təhlükəsizlik və məsafə baxımından daha əlverişlidir. O üzdən layihənin icrası üçün Çin milyardlarla dollar vəsait xərcləyir ki, dəhlizin yükötürmə imkanları daha da genişlənsin. Amma Qərb də dinc durmur, ÇXR-in istehsal və ixracını azaltmaq üçün tədbirlər görür və həmin tədbirlər hesabına Çini nəzarətə götürmək istəyir. ABŞ-nin  gömrük rüsumlarını artırması, Avropanın güzəştlər tələb etməsinin səbəbi də budur. 

Amma dünyanın nüfuzlu ekspertləri də qeyd edirlər ki, artıq ÇXR-in qarşısını iqtisadi həmlələrlə almaq mümkün deyil. Olsa-olsa buna Çinə ixracda problemlər  yaratmaqla mümkündür. O səbəbdən Çin bəri başdan əks-həmləyə keçib. "Bir kəmər, bir yol" layihəsi həmin əks-həmlələrin əsas bəndidir. 

Layihənin əsas marşrutu Orta dəhliz və Azərbaycan Şərq-Qərb ticarət yolunda qovşaq ölkə olduğundan Çin Azərbaycanla iqtisadi, tranzit və siyasi əlaqələrə üstünlük verir. Ümumiyyətlə, Çin bu qlobal ticarət marşrutunun tranzit imkanlarını artırmaq üçün tərəfdaş ölkələrlə əlaqələrini daha da dərinləşdirir. "Azərbaycan Dəmir Yolları" QSC-nin sədri Rövşən Rüstəmovun "Çin Dəniz Yolları" Dövlət Korporasiyasının prezidenti Sun Syudla keçirilən son görüşündə iki ölkə arasında logistika əlaqələrinin genişləndirilməsi barədə razılıq əldə edilməsinin də səbəblərindən biri bu istəkdir. O ki, qaldı Zəngəzur dəhlizinə, onun açılmasının Orta dəhlizin beynəlxalq əhəmiyyətini daha da artıracağı şübhəsizdir. Odur ki, Çin Zəngəzur dəhlizinin açılması üçün Azərbaycanla birgə çalışır. III Şuşa Qlobal Media Forumunda Prezident İlham Əliyev bu barədə çinli jurnalistin sualını cavablandırarkən belə demişdir: "Nəqliyyat-logistika layihələri ilə bağlı dediyim kimi, Çin Xalq Respublikası tərəfindən Mərkəzi Asiyada maliyyələşdirilən yeni dəmir yolu arteriyaları Xəzər dənizindən Azərbaycana və daha sonra beynəlxalq marşrutlar üzrə yük axınlarının həcminin artmasına şərait yaradacaq". 

Bu yerdə qeyd edək ki, ÇXR təkcə Orta dəhliz keçən ölkələrlə logistika sahəsində əməkdaşlıq etmir, həmçinin iqtisadi sahədə daha geniş əməkdaşlıq etmək üçün investisiya qoyuluşunu artırır. Məlumat üçün bildirək ki, Çin şirkətləri bu ilin ilk 6 ayında "Bir kəmər, bir yol" layihəsində iştirak edən ölkələrlə rekord məbləğdə - 124 milyard dollarlıq müqavilələr imzalayıblar. Bu, ötən ilin ümumi məbləğindən (122 milyard dollar) çoxdur. Cari ilin yanvar-iyun aylarında ümumilikdə 176 yeni saziş imzalanıb. Onlardan bir neçəsi dəyəri 10 milyard dollardan çox olan meqasazişlərdir. Bunlardan əlavə, 6 ayda Çin Mərkəzi Asiya ölkələrinin iqtisadiyyatına 25 milyard dollar sərmayə qoyub. Qazaxıstan Çinin tərəfdaşları arasında ən çox investisiya alan ölkə olub. "Bir kəmər, bir yol" layihəsi çərçivəsində bu ölkəyə yatırılan investisiyaların həcmi 23 milyard dollar təşkil edib. 

Ermənistan tərəfindən Zəngəzur dəhlizinin açılmasına qarşı xaricdəki müəyyən dairələrlə yanaşı, revanşist erməni müxalifəti də çıxır. Onlar erməni xalqını "Zəngəzurun Azərbaycana qaytarılması və bura 300 min soydaşımızın köçürülməsi" ilə qorxudurlar. Ermənistan parlamentinin keçmiş üzvü, qatı anti-azərbaycançı Naira Söhrabyan Əbu-Dabi görüşündə "artıq bununla bağlı iki ölkə arasında razılıq olduğunu" da bildirir. Erməni politoloq Artur Xaçikyan isə daha irəliyə gedərək "azərbaycanlıların Zəngəzura qayıtması üçün 60 kəndin boşaldılacağını" deyir. 

Bəs, Zəngəzur dəhlizinin beynəlxalq əhəmiyyəti nədir ki, erməni revanşistlər ondan belə qorxurlar. Məlumdur ki, bu gün dünyanın üç qlobal marşrutundan ikisi problemlidir. Çin-Rusiya-Avropa marşrutu Rusiya-Ukrayna müharibəsi üzündən bağlanıb. Qırmızı dəniz və Süveyş kanalı üzərindən keçən dəniz marşrutu isə husilərin ticarət gəmilərini atəşə tutması nəticəsində demək olar ki, fəaliyyət göstərmir. Ona görə də Orta dəhliz hazırda ən təhlükəsiz qlobal ticarət marşrutu kimi fəaliyyət göstərir və hadisələrin gedişi göstərir ki, əsas ağırlıq qarşıdakı illərdə bu dəhlizin üzərinə düşəcək. Zəngəzur dəhlizinin açılması isə artan tranzit yüklərin maneəsiz və tez çatmasında önəmli rol oynaya bilər. Prezident İlham Əliyev Özbəkistan Æurnalistika və Kütləvi Kommunikasiyalar Universitetinin rektorunun Zəngəzur dəhlizi ilə bağlı sualını cavablandırarkən demişdir: "Zəngəzur dəhlizinə gəlincə, bu arteriya sözsüz ki, bir çox ölkələri birləşdirəcək. Biz isə daşımaların bu dəmir yolu və ya avtomobil yolu ilə həyata keçirilməsinin zəruriliyindən danışarkən, təkcə Azərbaycanın əsas hissəsinin onun Naxçıvan Muxtar Respublikası ilə birləşdirilməsini nəzərdə tutmuruq. Söhbət beynəlxalq tranzit dəhlizdən gedir. Biz nəqliyyat və logistika infrastrukturuna çox fəal sərmayə qoyuruq. Son illər milyardlarla dollar sərmayə qoyulub, Xəzər dənizində ən böyük beynəlxalq ticarət limanı tikilib, indi biz onu genişləndiririk, onun yükqaldırma qabiliyyətini 25 milyon tona çatdırırıq... Özbəkistan Prezidentinin səfəri zamanı biz müzakirə etdik ki, yükdaşımaların həcmini artırmalıyıq. Bu gün Çindən Azərbaycan ərazisi vasitəsilə yükdaşımaların həcmi sürətlə artır. Eyni zamanda Xəzər dənizinə çıxacaq Çin-Qırğızıstan-Özbəkistan-Türkmənistan dəmir yolu yenidən tikilir. Yəni görürsünüz ki, artıq hansı böyük axınlar gedir və bu bizim istiqamətimizdə davam edəcək. Ona görə də biz təkcə Bakı limanında yüklərin qəbuluna və onları işləməyə deyil, həm də Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu ilə Gürcüstandan keçməklə Türkiyəyə və daha sonra Aralıq dənizi limanlarına Zəngəzur vasitəsilə göndərməyə hazır olmalıyıq ki, bu, eyni zamanda əsas nəqliyyat marşrutu olacaq".


Rüstəm KAMAL,

"Azərbaycan"

Digər Xəbərlər

QƏZETİN ÇAP VERSİYASI

XƏBƏR LENTİ Bütün xəbərlər

Sahib Məmmədov: Azərbaycan Həmkarlar İttifaqları üzvlərinin sayı bir milyondan çoxdur  

14:39
16 Dekabr

Gürcüstan mediası Prezident İlham Əliyevin amnistiya təşəbbüsünü geniş işıqlandırıb  

14:38
16 Dekabr

Növbəti köç karvanı Xocavəndin Sos kəndinə çatıb  

14:29
16 Dekabr

Azərbaycan BMT-nin Sivilizasiyalar Alyansının XI Qlobal Forumunda təmsil olunub  

14:09
16 Dekabr

Baş nazir Əli Əsədov Rusiyanın Həştərxan vilayətinin qubernatoru ilə görüşüb  

14:08
16 Dekabr

Kəmaləddin Heydərov: Ötən illər ərzində 1134 xüsusi texnika alınıb  

14:07
16 Dekabr

IDEA Sabirabad və Cəlilabad rayonlarında kütləvi ağacəkmə aksiyaları təşkil edib  

14:05
16 Dekabr

Milli Məclisin növbəti iclasının vaxtı məlum olub  

14:00
16 Dekabr

“Sony”dən unikal yenilik  

13:33
16 Dekabr

Böyük qayıdış: Xocalının Seyidbəyli və Təzəbinə kəndlərinə növbəti köç yola salınıb  

13:14
16 Dekabr

CNN Türk telekanalı: Zəngəzur dəhlizi sayəsində Ankara ilə Bakının siyasi və iqtisadi çəkisi artacaq  

13:13
16 Dekabr

Aktau limanı Trans-Xəzər marşrutunun mühüm elementi kimi tanınıb  

13:12
16 Dekabr

Özbəkstanlı politoloq: 2030-cu ildə Avropanın yaşıl enerjisi türk dövlətləri tərəfindən təmin olunacaq  

13:11
16 Dekabr

Azərbaycanın rayonlarında yağıntılar sabah tədricən kəsiləcək

13:10
16 Dekabr

Şəhid ailələri və müharibə əlilləri mülkiyyət hüquqlarının qeydiyyatına görə rüsumdan azad edilir  

13:03
16 Dekabr

“Uyğunluğun qiymətləndirilməsi sahəsində akkreditasiya haqqında” Qanuna yeni anlayışlar əlavə edilir  

12:37
16 Dekabr

Nazirlik: Azərbaycanda sabit genişzolaqlı internetin sürəti 2, mobil internetin sürəti isə 4 faizdən çox artıb  

12:35
16 Dekabr

Həştərxan vilayətinin nümayəndə heyəti Bakıda “Qardaşlıq məzarlığı”nı və Rixard Zorgenin abidəsini ziyarət edib  

12:32
16 Dekabr

Baş prokurorun rəhbərlik etdiyi nümayəndə heyəti beynəlxalq tədbirdə iştirak edir  

12:30
16 Dekabr

Həştərxan vilayətinin qubernatoru Fəxri xiyabanda Ulu Öndər Heydər Əliyevin xatirəsini anıb  

12:29
16 Dekabr

Parlament Azərbaycan ilə Ruanda arasında hava əlaqəsi haqqında Sazişi təsdiqləyib  

12:28
16 Dekabr

ÇOX OXUNANLAR

OXUCU MƏKTUBLARI

NƏŞRLƏRİMİZ

TƏQVİM / ARXİV

BAŞ REDAKTORDAN

Hamımızın Azərbaycan adlı bir Vətəni var! Qoynunda dünyaya göz açdığımız, minbir nemətindən dadıb isti qucağında boya-başa çatdığımız bu əvəzolunmaz diyar azərbaycanlı adını qürur və iftixarla daşıyan hər kəs üçün müqəddəs və ülvidir.
Müzəffər Ali Baş Komandan İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə Azərbaycan Ordusu Vətən müharibəsində zəfər çalaraq erməni işğalçılarını kapitulyasiyaya məcbur etdi, düşməni qovaraq ərazi bütövlüyünə nail oldu.
Bununla da Azərbaycan yeni inkişaf dövrünə qədəm qoydu.
Bu dövrdə dünyada mürəkkəb və ziddiyyətli proseslər davam etməkdədir!
Hələ də dünyada ədalətsizliklər mövcuddur!
Hələ də dünyada ikili standartlar var!
Hələ də dünyada güclülər zəiflərin haqqını tapdalamaq istəyir!
Odur ki, biz daima güclü olmalıyıq.
Güclü olmağın əsas şərti isə bizim birliyimizdir!
Dünyanın harasında yaşamağımızdan, hansı sahədə çalışmağımızdan asılı olmayaraq, əlbir və əlaqəli fəaliyyət göstərməyi bacarmalıyıq.
Azərbaycan naminə, onun dünyada yeri, yüksək nüfuzu uğrunda daim birlikdə mübarizə aparmalıyıq.
Yalnız bu halda anamız Azərbaycanı qoruya, yüksəldə və hamımız üçün qürur mənbəyinə çevirə bilərik.
Ulu yurdumuzun adını daşıyan "Azərbaycan" qəzeti də bu amala xidmət edir.
Əziz azərbaycanlılar! Sizi Azərbaycan naminə, övladlarımızın firavan və xoşbəxt gələcəyi uğrunda əlbir və əlaqəli fəaliyyətə çağırıram!