Təhsilin Qiymətləndirilməsi
üzrə Beynəlxalq Assosiasiyanın Bakıda keçirilən 45-ci illik konfransında Azərbaycan
nümunəsi təqdir edildi
Azərbaycan
2019-cu ilin tarixinə yazılacaq daha bir beynəlxalq tədbirə evsahibliyi etdi. Bir
həftə ayrı-ayrı sessiyalarda davam etdirilən Təhsilin Qiymətləndirilməsi üzrə Beynəlxalq
Assosiasiyanın "Qiymətləndirmə və qərarvermə: fərdi və institusional həll yolları”
mövzusunda 45-ci illik konfransının sentyabrın 23-də Bakıda rəsmi açılışı keçirildi.
55 ölkədən
300-dən çox nümayəndənin iştirak etdiyi IAEA-nın illik konfransı ölkəmizdə ikinci
dəfədir təşkil olunur. Onun Azərbaycanda təşkilatçısı Dövlət İmtahan Mərkəzidir.
IAEA 1975-ci ildən başlayaraq hər il bu cür konfranslar keçirir. Azərbaycan
2007-ci ildə MDB ölkələri arasında IAEA tərəfindən belə bir tədbir keçirən ilk ölkə
olub.
IAEA-nın prezidenti
Rendi Bennett xüsusi vurğuladı ki, Dövlət İmtahan Mərkəzi maraqlı və informativ
elmi proqram, habelə Xəzərin sahilində yerləşən gözəl Bakı şəhərində bir sıra sosial
tədbirlər işləyib hazırlayıb: "IAEA-2019 təhsilin qiymətləndirilməsini necə inkişaf
etdirə biləcəyimiz ətrafında stimullaşdırıcı mübadilə ilə dolu xüsusi bir konfrans
vəd edir”.
Konfransda
Azərbaycan Respublikası Prezidenti Administrasiyasının Humanitar siyasət məsələləri
şöbəsinin müdiri Fərəh Əliyeva Birinci vitse-prezident Mehriban Əliyevanın iştirakçılara
ünvanladığı təbrik məktubunu oxudu.
Böyük Britaniyanın
Durham Universitetinin professoru Piter Timsin "İlkin qiymətləndirmənin üstünlüyü:
ibtidai təhsildə potensialın və inkişafın ölçülməsi” mövzusunda əsas məruzəsi dinlənildi.
O, Azərbaycanda təhsil sahəsində aparılan islahatların dünya standartlarına uyğun
və nümunəvi olduğunu diqqətə çatdırdı.
Dövlət İmtahan
Mərkəzinin Direktorlar Şurasının sədri Məleykə Abbaszadə qeyd etdi ki, ötən müddət
ərzində həm Azərbaycan, həm də dünya bir çox yeni nəzəri, mədəni və texnoloji yeniliklərin
təsirlərinə məruz qalıb. Bütün bunlar da, öz növbəsində, öyrətməyə, öyrənməyə və
ümumilikdə təhsilə təsirsiz ötüşməyib. Bu cür böyük dəyişikliklər, heç şübhəsiz,
təhsildə qiymətləndirmədə də özünü göstərib. Artıq onilliklərdir ki, qiymətləndirmə
təhsildə aktuallaşan prioritetlərdən birinə çevrilib.
Təhsil naziri
Ceyhun Bayramov ölkəmizdə bu cür nüfuzlu tədbirin təşkilinin əhəmiyyətindən söhbət
açdı. Nazir diqqətə çatdırdı ki, son 6 ildə təhsilin keyfiyyətində xeyli irəliləyişlər
əldə edilib. Nailiyyətlərin gedişatını ölçmək üçün Azərbaycan hazırda bir sıra beynəlxalq
qiymətləndirmə tədqiqatlarında iştirak edir: "Oxu bacarığının inkişafı üzrə beynəlxalq
tədqiqatın nəticələri bizim üçün ürəkaçandır. Həmin nəticələrə görə, azərbaycanlı
şagirdlərin 2016-cı ildə oxu bacarıqları 2011-ci ilin müvafiq göstəricisi ilə müqayisədə
462 baldan 472 bala yüksəlib və ya 10 bal artıb.
Azərbaycanda
məktəbəqədər təhsil səviyyəsinin inkişafı istiqamətində də mühüm addımlar atılır.
Son üç ildə beş yaşlı uşaqların məktəbəqədər təhsilə cəlb edilmə göstəricisi 24
faizdən 75 faizə kimi yüksəlib...”
Ölkədəki mərkəzləşdirilmiş
imtahan modelinin yüksək səviyyədə şəffaflıq və rəqabət əldə etməsi baxımından həlledici
rolu olub. Azərbaycan Respublikasının təhsil strategiyası, dövlət başçısı İlham
Əliyevin, eləcə də Birinci vitse-prezident Mehriban Əliyevanın adıçəkilən sahənin
inkişafına dəstəyi əsas amillərdəndir. Heydər Əliyev Fondunun səmərəli təhsil layihələri
də öz müsbət nəticəsini ildən-ilə göstərməkdədir.
Professor
Hafiz Paşayev çıxışında xüsusi vurğuladı ki, rəhbəri olduğu ADA Universiteti ölkədə
ilk dəfə olaraq pilot layihəsi çərçivəsində ali təhsilə qəbul imtahanlarını orta
təhsildən məzun imtahanlarının nəticələri ilə birləşdirdi: "Belə ki, bu ildən fəaliyyətə
başlayan ADA Məktəbinin məzunları universitetin bakalavr pilləsinə məktəbin yekun
daxili orta bal qiymətləndirmə sistemi əsasında qəbul olunacaqlar”.
Xüsusi olaraq
qeyd edildi ki, sinif mühiti yalnız şagirdlərə bilik və bacarıq vermək deyil, həm
də vətəndaş hazırlamaq üçün labüddür.
ABŞ-ın Kolumbiya
Universitetindən Amra Sabik-El Rayessin təqdim olunan videomüraciətində 2018-ci
ildə ABŞ Departamenti və Azərbaycan Təhsil Nazirliyi tərəfindən onun ölkəmizə işə
dəvət edildiyi xatırlandı: "Bu, Azərbaycanın təhsil sistemi, onun imkanları və qarşılaşdığı
çətinliklərini öyrənməyim üçün böyük fürsət yaratdı. Uzun illər araşdırdığım sistemlərdən
fərqli olaraq, deməliyəm ki, Azərbaycanda təhsilin testlə yoxlanılması sahəsində
nəzərəçarpan addımlar atılıb ki, digər ölkələr bundan nümunə götürə bilərlər. Dövlət
İmtahan Mərkəzi (DİM) publik hüquqi şəxs kimi Azərbaycanda təhsil sahəsində standartlaşdırılmış
test imtahanlarının keçirilməsinə məsuliyyət daşıyır. O, eyni zamanda təhsildə hərəkətliliyə
ictimai inamın yenidən qurulmasında aparıcı rol oynayır. Azərbaycana gələndə verdiyim
ilk sual DİM-in bunu necə etməsi haqqında olmuşdu. Cavab isə belə idi: DİM subyektiv
təsiri minimuma endirmək üçün texnologiyanın tətbiqindən geniş istifadə edir”.
Konfransda
qeyd edildiyi kimi, DİM ali təhsildə test üsulunun obyektivliyinin və şəffaflığının
təkmilləşdirilməsi ilə yanaşı, 2012-ci ildən bəri orta məktəblərdə buraxılış imtahanlarını
da standartlaşdırılmış test üsulu üzrə keçirir. 2012-ci ilə qədər məktəblərdə ilk
sıralarda olan şagirdlər ali məktəblərə qəbul imtahanlarında heç də həmişə yüksək
nəticə göstərmirdilər. İlk baxışdan orta məktəblərdə test üsullu qiymətləndirmənin
tətbiqi bir qədər subyektiv görünə bilərdi. Ancaq DİM buraxılış imtahanlarını da
bu üsulla keçirməyə başladı. Sonra şagirdlərin həmin imtahanlardakı nəticələri ali
məktəblərə qəbuldakı göstəricilərlə uyğunluq təşkil etdi.
Mühüm məqam
odur ki, DİM-in təcrübəsi və faktlara əsaslanan yanaşma tətbiq etməsi əksəriyyət
tərəfindən etibarlı və obyektiv hesab edilməyən standartlaşdırılmış test imtahanlarına
ictimai etimadın yenidən bərpasını sürətləndirdi. Bu isə, öz növbəsində, illər keçdikcə
qəbul imtahanlarında iştirak etmək üçün müraciətlərin sayının artmasına, eləcə də
kənd yerlərində aztəminatlı və məcburi köçkün ailələrindən olan şagirdlərin ali
təhsil alması istiqamətində geniş imkanlara yol açdı. Standartlaşdırılmış test imtahanına
ictimai inamın bərpa olunması ilə test imtahanlarına hazırlıq sənayesi yarandı və
bu, eyni zamanda Azərbaycan müəllimlərinin iş imkanlarını da genişləndirdi.
Konfransda
Böyük Britaniyanın Durham Universitetinin professoru Piter Timsin çıxışından məlum
oldu ki, ilkin qiymətləndirmənin düzgün aparılması bütün təhsil sistemlərinin təsirinin
dəyərləndirilməsi üçün təməl rolunu oynayacaq: "Dünyada mövcud olan təhsil sistemində
yüzlərlə ilkin qiymətləndirmənin fəaliyyət göstərdiyi bir dövrdə niyə bu sahədə
böyük irəliləyişləri görmədiyimizi aydınlaşdırmaq ağlabatandır. Cavab budur ki,
qarşılaşdığımız çağırışlar son dərəcə ciddidir. Bunların sırasında bir neçə əsas
var: uşaqların diqqət yayınıqlığı (qısa konsentrasiyası dövrü), onların çoxunun
ilkin təhsilə başlayarkən oxuya və yaza bilməməsi, müvafiq məktəbəqədər tədris planının
olmaması, cavabdehlik üzrə testin mənfi nəticələri və uşaqların bilik və bacarıqlarının
ibtidai təhsil üzrə ekspertlər tərəfindən dəyərləndirilməsinə qarşı geniş yayılmış
narazılıq...”
Məhəmməd NƏRİMANOĞLU,
"Azərbaycan”