23 Oktyabr 2024 08:00
2811
İQTİSADİYYAT
A- A+
Orta dəhliz əsas dəhlizə çevrilir

Orta dəhliz əsas dəhlizə çevrilir


Bu marşruta beynəlxalq miqyasda maraq artmışdır


Dünyada yeni düzən uğrunda mübarizə səngimək bilmir. Əksinə, illərlə diplomatik səviyyədə bağlı qapılar arxasında gedən bu soyuq mübarizə indi açıq müharibələrə keçib. İkiyə bölünmüş Qərb və Şərq bloku arasında baş verən bu qarşıdurma o səviyyəyə çatıb ki, onun nə vaxt sonlanacağı bilinmir.

Əvvəllər baş verən münaqişələr dövlətlər tərəfindən BMT-də beynəlxalq hüquq və normaların prinsiplərinə uyğun müzakirə olunaraq müvafiq qərarlar qəbul edilirdi. Son dövrlər isə xüsusən böyük dövlətlərin orta məxrəcə gələ bilməməsi səbəbindən bu mümkün olmur. Başqa sözlə, bu gün dünyada beynəlxalq hüquq deyilən bir şey yoxdur. Belə vəziyyət sözsüz ki, dünya iqtisadiyyatına da təsirsiz ötüşmür. İlk növbədə beynəlxalq tranzit marşrutlarına ziyan dəyir. Çünki baş verən sulahlı qarşıdurmalar səbəbindən təchizat zənciri zədələnmiş, yüklərin vaxtında daşınması mümkünsüz olmuş, daşıma xərcləri bahalaşmışdır. Məsələn, Qırmızı dənizdə Süveyş kanalı vasitəsilə daşınan yüklərin Afrika qitəsi boyunca hərəkət edərək Avropaya çatdırılması hər ton yükün maya dəyərinin 3-5 dollararası bahalaşmasına səbəb olmuşdur. Bu üzdən dünya ticarətindəki problemi aradan qaldırmaq üçün alternativ marşrutlara ehtiyac yaranmışdır. Belə bir marşrut isə Orta dəhlizdir. Odur ki, Orta dəhlizə beynəlxalq miqyasda maraq artmışdır. Həm Şərqdə, həm də Avropada əmin olmuşlar ki, Orta dəhliz təhlükəsizlik, yüklərin vaxtında və sərfəli qiymətlə daşınması üçün ən yaxşı marşrutdur.

Orta dəhlizin üstünlüklərindən biri də bu marşrutla avtomobil və dəmir yolu ilə yükdaşımaların mümkün olmasıdır. Belə ki, Orta dəhliz Mərkəzi Asiya, Qafqaz, Türkiyə və Şərqi Avropa ölkələri vasitəsilə Çin və Avropa İttifaqı ölkələrinin konteyner dəmir yolu yükdaşıma şəbəkələrini birləşdirir. Bu dəhlizə xas olan multimodal nəqliyyat infrastrukturu Xəzər və Orta dəhlizlərin bərə terminallarını Çin, Qazaxıstan, Azərbaycan, Gürcüstan, Türkiyə, Ukrayna və Polşa dəmir yolu sistemi ilə birləşdirir. Dəhlizin belə çevikliyi qısa müddət ərzində müxtəlif ölkələrdəki istehlakçıların ehtiyaclarına və logistik tələblərinə uyğunlaşmağa imkan verir.

Son vaxtlar Avropa ölkələri və orada yükdaşıma ilə məşğul olan logistika şirkətləri ölkəmizdən keçən "Şərq-Qərb" marşrutuna xüsusi maraq göstərirlər. Avropa İttifaqının Orta dəhlizdə infrastrukturun bərpası üçün 10 milyard avro ayırmaq istəməsi də bununla bağlıdır.

Çexiyada fəaliyyət göstərən "MALBI-trans" beynəlxalq nəqliyyat-logistika şirkəti Orta dəhlizdən istifadə etmək üçün pilot layihə həyata keçirir. Bu o deməkdir ki, böyük işlər görmək üçün ilk addım atılır. Şirkət Rumıniya, Konstansa limanı, sonra Bakı və Qazaxıstandan keçməklə pilot qatarların yola salınmasına hazırlaşır. Məlumat üçün bildirək ki, Çexiyanın logistika şirkəti Avropanın hər yerinə, o cümlədən Rusiyaya, MDB-yə, Çinə, Türkiyəyə və İrana ixrac, idxal, tranzit xidmətləri göstərir.

İsveçrə də Orta dəhlizin inkişafına və onun imkanlarından səmərəli istifadə üçün bir çox təklif irəli sürür. Bu ölkə marşrutun nəqliyyat və logistika imkanlarını dövrün tələbinə uyğun modernləşdirilməsini təklif edir. İsveçrəlilər bu qənaətdədirlər ki, dəhliz vasitəsilə yüklərin daşınmasının sadələşdirilməsi onun ticarət əhəmiyyətini daha da artıracaq. Təkmilləşdirilmiş və sadələşdirilmiş prosedurlar qlobal təchizat zəncirlərinə və bazarlarına çıxışları yaxşılaşdıracaq ki, bu da İsveçrə şirkətinin Orta dəhlizdən istifadəyə olan marağını daha da artıracaq. 

Bolqarıstan Avropada geniş tranzit imkanlarına malik ölkədir. 2 strateji dəniz limanına malik olan Bolqarıstan Avropanın 5 ölkəsi ilə həmsərhəddir ki, bu da ona əlavə üstünlüklər qazandırır. Üstəlik, Bolqarıstanın inkişaf etmiş nəqliyyat infrastrukturu var. O səbəbdən Bolqarıstan Orta dəhlizdə əməkdaşlıqda maraqlıdır. 

Avropa ölkələrinin Orta dəhlizə maraq göstərməsi bu marşrut üzərindən yükdaşımaların həcmini artıracaq. Elə bu dəhlizin yaradılmasının başlıca səbəbi də Asiya ilə Avropa arasında təhlükəsiz və etibarlı ticarət əlaqələri qurmaqdır. Görünən odur ki, dəhlizdə yükdaşıma prosedurlarının sadələşdirilməsi və onun texniki imkanlarının artırılması, həmçinin vahid tarif sisteminin tətbiqi Avropada Orta dəhlizə olan marağı artırıb.


Rüstəm KAMAL,

"Azərbaycan"

Digər Xəbərlər

QƏZETİN ÇAP VERSİYASI

XƏBƏR LENTİ Bütün xəbərlər

"Şahdəniz" qaz-kondensat yatağının istismarının ikinci mərhələsi və Cənub Qaz Dəhlizinin yaradılmasına dair digər layihələrlə bağlı bəzi tədbirlər haqqında" Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2014-cü il 25 fevral tarixli 287 nömrəli Sərəncamında dəyişiklik edilməsi barədə

00:54
11 Dekabr

Azərbaycan Respublikasının Korrupsiyaya qarşı mübarizə üzrə Komissiyasının üzvlərinin təyin edilməsi haqqında

00:53
11 Dekabr

Pedaqoji Universitetdə Bəkir Çobanzadənin 130 illiyi qeyd edilib  

22:25
10 Dekabr

Londondakı Azərbaycan məktəbində Dünya Azərbaycanlılarının Həmrəyliyi Günü münasibətilə tədbir keçirilib  

22:23
10 Dekabr

Rəis müavini: Xankəndi Hidrometeoroloji Stansiyası işğal zamanı salamat qalan yeganə stansiyadır  

22:22
10 Dekabr

Azərbaycan Serbiya ilə energetika sektorunda birgə layihələrin həyata keçirilməsini müzakirə edib  

22:21
10 Dekabr

Milli Məclisin plenar iclasında 15 məsələ müzakirə olunub YENİLƏNİB  

22:20
10 Dekabr

“Heydər Əliyevin böyük siyasət yolu” monoqrafiyasının təqdimat mərasimi keçirilib  

22:18
10 Dekabr

Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev Rusiyanın Həştərxan vilayətinin qubernatorunu qəbul edib YENİLƏNİB 

21:51
10 Dekabr

Salonikidə Ümummilli Lider Heydər Əliyevin xatirəsi anılıb

21:47
10 Dekabr

Heydər Əliyev Fondunun vitse-prezidenti Leyla Əliyeva əlilliyi olan şəxslər üçün sosial xidmət müəssisələrini ziyarət edib  

20:54
10 Dekabr

Azərbaycan Xarici İşlər Nazirliyi Suriyada son vəziyyət barədə bəyanat yayıb  

19:33
10 Dekabr

Müdafiə Nazirliyi: Komando bölmələrinin döyüş hazırlığı yüksək səviyyədə saxlanılır 

19:32
10 Dekabr

Keçmiş məcburi köçkünlərin Böyük Qayıdışla bağlı müraciətləri dinlənilib

19:32
10 Dekabr

“Qarabağ” Avropa Liqasının oyunu üçün İsveçə yollanıb

19:31
10 Dekabr

Milli Məclisin növbəti iclasının gündəliyi açıqlanıb

18:17
10 Dekabr

İƏT Komissiyasının Azərbaycanla bağlı hesabatının təqdimatı olub

18:15
10 Dekabr

AMADA dəyirmi masa keçirib

18:06
10 Dekabr

Salah noyabrın ən yaxşı futbolçusu seçilib

18:04
10 Dekabr

Həbsxana arxivləri Əsəd rejiminin cinayətlərinin açılması üçün çox vacibdir  

18:02
10 Dekabr

Gürcüstanın Dövlət Təhlükəsizlik Xidməti müxalifətin planlarını açıqlayıb

18:01
10 Dekabr

ÇOX OXUNANLAR

OXUCU MƏKTUBLARI

NƏŞRLƏRİMİZ

TƏQVİM / ARXİV

BAŞ REDAKTORDAN

Hamımızın Azərbaycan adlı bir Vətəni var! Qoynunda dünyaya göz açdığımız, minbir nemətindən dadıb isti qucağında boya-başa çatdığımız bu əvəzolunmaz diyar azərbaycanlı adını qürur və iftixarla daşıyan hər kəs üçün müqəddəs və ülvidir.
Müzəffər Ali Baş Komandan İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə Azərbaycan Ordusu Vətən müharibəsində zəfər çalaraq erməni işğalçılarını kapitulyasiyaya məcbur etdi, düşməni qovaraq ərazi bütövlüyünə nail oldu.
Bununla da Azərbaycan yeni inkişaf dövrünə qədəm qoydu.
Bu dövrdə dünyada mürəkkəb və ziddiyyətli proseslər davam etməkdədir!
Hələ də dünyada ədalətsizliklər mövcuddur!
Hələ də dünyada ikili standartlar var!
Hələ də dünyada güclülər zəiflərin haqqını tapdalamaq istəyir!
Odur ki, biz daima güclü olmalıyıq.
Güclü olmağın əsas şərti isə bizim birliyimizdir!
Dünyanın harasında yaşamağımızdan, hansı sahədə çalışmağımızdan asılı olmayaraq, əlbir və əlaqəli fəaliyyət göstərməyi bacarmalıyıq.
Azərbaycan naminə, onun dünyada yeri, yüksək nüfuzu uğrunda daim birlikdə mübarizə aparmalıyıq.
Yalnız bu halda anamız Azərbaycanı qoruya, yüksəldə və hamımız üçün qürur mənbəyinə çevirə bilərik.
Ulu yurdumuzun adını daşıyan "Azərbaycan" qəzeti də bu amala xidmət edir.
Əziz azərbaycanlılar! Sizi Azərbaycan naminə, övladlarımızın firavan və xoşbəxt gələcəyi uğrunda əlbir və əlaqəli fəaliyyətə çağırıram!